About site

The pictures are arranged on web albums on the links provided in the posts.

I'm adding as well a link to my own websites, a professional blog, a professional website, a travel photo album, Photographic portofolio and Viewbug account .

Google
 

August 20, 2009

Cilnic, Romania

This is the village were my grandparents live and were i lived until i was 5 years old. I spend almost all my vacations and my weekends there until I finished my university studies. Is not a big village, has no industry, so the people are working in agriculture or in a nearby stripe mine of coal wich is used in a huge power-plant. This caused 2 nearby villages to be moved, and some hills appeared as a result of residual material from the mine. There are now almost recovered for cattle grazing, but you can still see the edge between them and the mine: Calnic.

Acesta este satul unde trăiesc bunicii mei şi unde am trăit pâna la vârsta de  5 ani. Mi-am petrecut acolo toate vacanţele şi sfârşiturile de săptămână până când mi-am terminat studiile universitare. Nu este un sat mare, nu are industrie, aşa că oamenii muncesc în agricultură sau în exploatarea minieră de suprafaţă de cărbune, care este folosit în termocentrala din apropiere. Aceasta a cauzat mutarea a 2 sate şi unele dealuri au apărut ca rezultat a materialului steril din mină. Ele sunt acum aproape recuperate pentru păşunat, dar marginea dintre ele şi mină încă poate fi văzută: Calnic.

1 comment:

Mihaela said...

sal. o imensa placere sa revad locuri dragi.mersi